השרה סילמן ליועמ"שית: "פגיעה קשה בציבור החרדי"

אבי יעקב No Comments on השרה סילמן ליועמ"שית: "פגיעה קשה בציבור החרדי"

למרות אי הפגיעה באוכלוסיה הכללית – משרד המשפטים הנחה לעכב את פתיחת הפיילוט לרחצה נפרדת עד להוצאת חו״ד חדשה ומעכב את הוצאתה. השרה עידית סילמן ליועמשית: ״למרות דוחק הזמנים והצורך לקיים את הפיילוט אני מבינה מגורמי משרד המשפטים שטרם מצאת זמן לדבר על הנושא״

צילום: עיריית ראשון לציון
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הפיילוט לרחצה הנפרדת במעיינות רשות הטבע והגנים שהיה אמור להתחיל ביום ראשון השבוע טרם החל וזאת בשל דרישת משרד המשפטים עד להוצאת חוות דעת חדשה.

ביום ראשון התקיים דיון נרחב בנושא, אך במשרד המשפטים מעכבים את הוצאת החוות הדעת.

הבוקר, פנתה השרה להגנת הסביבה עידית סילמן לעו״ד גלי בהרב-מיארה, היועצת המשפטית לממשלה שאמורה להכריע בנושא ודרשה לקבל החלטה מיידית בנושא.

במכתב אותו הוציאה הבוקר למיארה כתבה סילמן: ״רשות הטבע והגנים, המצויה תחת אחריותי המיניסטריאלית, יצאה בפיילוט לרחצה נפרדת מוגבלת ומידתית, בשני אתרי מעיינות מחוץ לשעות הפתיחה, למשך חודש אוגוסט 2023, לאור פניות רבות מהחברה החרדית והערבית. הפיילוט קיבל חו"ד תומכת של יועמ"ש רט"ג, עו"ד אופיר בר-טל. תכנון הפיילוט פורסם כבר בינואר 2023, והועלה על פי מה שנמסר לנו על ידי רשות הטבע והגנים למשרד המשפטים לעדכון לפני שבועות רבים. לצערי, רק ביום רביעי האחרון, לאחר פרסום נוסף של הפיילוט, טרחו גורמי משרד המשפטים להורות לרט"ג בכתב שלא לקיים את הפיילוט ללא אישורם".

בתחילת השבוע כאמור, התקיים דיון נרחב של נציגות רט"ג יחד עם עוה"ד אביטל סומפולינסקי, המשנה ליועמ"שית לממשלה, בו הוצג הפיילוט ונדונו השיקולים המשפטיים השונים. סיכום הדיון היה שהנושא יועלה על ידי עוה"ד סומפולינסקי לעיון היועמ"שית. במסגרת דיון זה צויינו לוחות הזמנים הלחוצים לקבלת מענה.

"לצערי" כותבת השרה סילמן, "למרות דוחק הזמנים והצורך לקיים את הפיילוט בתקופת "בין הזמנים", אני מבינה מגורמי משרד המשפטים שאינכן מוצאות את הזמן לדבר על הנושא וטרם ניתן מענה לרט"ג. צר לי על כך, ועל הפגיעה הקשה בשירות שניתן להציע לציבור החרדי והערבי הדתי בתחום זה שנובעת מעיכוב זה".

"הפיילוט תוכנן תוך אי-פגיעה בכלל האוכלוסייה, לרבות ההפרדה רק מחוץ לשעות הפעילות הרגילות, הקפדה על חלופות קרובות והולמות, קיומו של ערב מעורב נוסף על שני ערבים נפרדים, והכל גם בהתאם לכללים שנדונו בעבר לבחינת חוקיות אירועים מעין אלה, בין היתר בחוות דעתו של עו"ד גיל לימון. אבקש שתידרשי לנושא בהקדם ותיעני בחיוב לקיום הפיילוט כאמור"



0 תגובות